SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número75Bilingüismo pasivo en la península ibéricaValidación de un cuestionario de manejo del aula para profesores de inglés en formación y practicantes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

BOTERO-RESTREPO, Margarita Alexandra; GARCIA-BOTERO, Jacqueline  y  GARCIA-BOTERO, Gustavo. The Linguistic Influence of Spanish and French when Learning English. Rev. colomb. educ. [online]. 2018, n.75, pp.243-261. ISSN 0120-3916.

This article aims at reporting the results of a quantitative investigation about the linguistic influence of Spanish-French in the learning of English, in consecutive bilinguals of an early immersion French program. The results of this study show that Spanish and French have an influence in the learning of English; on the one side, the French structure has a positive influence in the English structure due to a positive correlation found between these two languages; in the case of Spanish, it is demonstrated a negative transferdue to the low linguistic repertoire of LE learners.

Palabras clave : consecutive bilingualism; linguistic influence; quantitative study.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Francés     · Francés ( pdf )