SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número60La ciudadanía comunicativa, aproximaciones preliminaresMediaciones, comunicación y colonialidad: encuentros y desencuentros de los estudios culturales y la comunicación en Latinoamérica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Signo y Pensamiento

versión impresa ISSN 0120-4823

Resumen

RICO TRONCOSO, CARLOS. Language teaching materials as mediators for ICC development: a challenge for materials developers. Signo pensam. [online]. 2012, vol.31, n.60, pp.130-154. ISSN 0120-4823.

Language materials, in particular coursebooks, are a source of exposure for learners to language and culture. In multicultural contexts, they become helpful tools that promote encounters between people of different cultural backgrounds. However, the reality shows that most language coursebooks are still designed from traditional perspectives that do not allow learners to develop their abilities to deal with intercultural encounters. On the contrary, they reinforce stereotypes and strengthen the belief that one nationality is superior to the others. This article presents some theoretical constructs and results taken from one stage of a qualitative research that sought to determine how a set of principled language materials could develop the students' Intercultural Communicative Competence (ICC).

Palabras clave : Intercultural communicative competence; Intercultural encounters; Language teaching and learning and Materials development; Intercultural Communication; Cultural Relations; Language and Languages; Teaching.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons