SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número82LA OFERTA DE FORMACIÓN ACADÉMICA VIRTUAL EN EL ÁREA DE ESPAÑOL PARA HABLANTES DE OTRAS LENGUAS EN COLOMBIA: REALIDADES Y RETOSCANCIONES Y REFRANES DE MÉXICO Y CENTROAMÉRICA. INCORPORACIÓN EN CURSOS DE ESPAÑOL COMO SEGUNDA LENGUA Y COMO LENGUA EXTRANJERA EN CANADÁ índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

AINCIBURU, María Cecilia. COMPUTER-MEDIATED ACTIVITIES FOR THE MAINTENANCE OF ATTENTION AND EMOTION IN THE SPANISH AS A FOREIGN LANGUAGE ONLINE CLASSES. Linguist.lit. [online]. 2022, n.82, pp.77-99.  Epub 07-Mar-2023. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n82a03.

In this research we examine the results of integrating computer-mediated activities into online ele classes. One hundred Italian ele students took lessons based on two protocols: one of them, via videocall, and another one, in which the activities were interactive. We investigated the variables attention and emotion by questionnaires and other objective data, such as the absence of microphone or webcam, and we triangulated it with the scores of a certification exam. The modified protocol was mostly effective in maintaining the level of attention and fostering empathy in the group.

Palabras clave : computer-mediated didactics; attention; emotion; online classes; Spanish as a foreign language.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )