SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Uso combinado de GRASP y Path-Relinking en la programación de producción para minimizar la tardanza total ponderada en una máquinaAplicativo para el control estadístico de procesos en línea integrado a un sistema de manufactura flexible índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ingeniería y Universidad

versión impresa ISSN 0123-2126

Resumen

MARIN-GONZALEZ, Yeraldin; MONTES-DE LA-BARRERA, José Orlando; HERNANDEZ-RIANO, Helman Enrique  y  LOPEZ-PEREIRA, Jorge Mario. Implementation of Ludic Activities as a Complementary Methodological Tool in the Teaching of the Traditional and the TOC Production Methods for Multitask Environments' Management. Ing. Univ. [online]. 2010, vol.14, n.1, pp.97-115. ISSN 0123-2126.

The purpose of this study is to design and implement a play activity which simulates a multi-project production system through both the traditional and the TOC production methods in order to manage multitasking environments in the Industrial Engineering Program at Cordoba University. The study also intends to determine the impact of play activity tools on students' academic performance concerning the topic stated above. A quasi-experimental design with pretest, post-test and control group was used. The most important conclusion is that the tools mentioned have a positive effect on academic performance, since the experiment group performed better than the control group.

Palabras clave : Engineering - Methodology; Production methods - Education, secondary; academic achievement.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons