SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número58El proyecto de lectura en la clase de FLE: un enfoque interdiscursivoExplorando a música para aprender línguas desde uma perspectiva intercultural índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

LIRA-GONZALES, Maria-Lourdes; WA CHAO CHAO, Kuok  y  DAVID, Joanie. Technologies in English as a Second/Foreign Language Writing Classes. Folios [online]. 2023, n.58, pp.171-187.  Epub 27-Ene-2024. ISSN 0123-4870.  https://doi.org/10.17227/folios.58-16435.

This paper presents a systematic review on the use of technologies in English as a Second Language (ESL) and as a Foreign Language (EFL) writing classes. The pursued objectives were to: 1) review recent empirical studies for the use of technologies in ESL/EFL writing classes; and 2) synthesize and assess the impacts of digital technologies on written texts and the writing process. Hence, the findings of this review are relevant because the arrival of new technologies has changed the environment in which digital writing is practiced and there is a lack of rigorous literature reviews that allow a better comprehension of these impacts (Lira-Gonzales & Grégoire, 2022).

Palabras clave : digital writing; ESL/EFL, educational technology; writing skills; English.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )