SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número3La legitimación como proceso en la violencia política, medios de comunicación y construcción de culturas de pazConcepción de mundo, aspectos contextúales y bienestar psicológico en chilenos supervivientes a experiencias de prisión y tortura por motivos políticos a más de 30 años de ocurridos los hechos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

ARIAS, CARLOS  y  BARRETO, IDALY. Ideological Consumption: Beliefs on President Alvaro Uribe Velez' Democratic Security Policy and Image. Univ. Psychol. [online]. 2009, vol.8, n.3, pp.749-760. ISSN 1657-9267.

The objective of this research was to establish the link between the ideological consumption of the Democratic Security Policy (DSP in English or PSD in Spanish) and President Álvaro Uribe Vélez's image, with the consumption of nationalistic goods, products or services in young college students in Bogotá, Colombia. To this end, a descriptive multidimensional type study was conducted, which allowed for the quantitative analysis of open and closed-ended questions. A survey aimed at inquiring about the cultural, social and psychological dimensions of the ideological consumption was developed and administered to 251 college youth. The main results show that in some segments of the population there is an ideological consumption of the DSP associated with the consumption of products which strengthen the Colombian national identity, and symbolized in Uribe Vélez's image are the majority of characteristics participants associated with DSP

Palabras clave : Ideological consumption; beliefs; media; Democratic Security; consumption practices; Public Safety; Mass Media; Consumers Attitudes.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons