SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1Validación de la Escala Subjetiva de Carga mental de trabajo (ESCAM) en profesionales de la salud de ChileTrayectorias de control y covariación de variables como expresión del cambio cognitivo en la solución de un problema índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

SERRA-TAYLOR, José; JIMENEZ-CHAFEY, María Isabel  y  IRIZARRY-ROBLES, Carol Yazmín. Design and Evaluation of a Suicide Intervention Skills Training for Mental Health Professionals who Work with College Students. Univ. Psychol. [online]. 2016, vol.15, n.1, pp.271-280. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy15-1.deap.

This article describes the design, implementation and evaluation of a suicide risk assessment and management training for professionals working in institutions of higher education in Puerto Rico. We conducted a quasiexperimental design with 39 professionals in counseling, psychology and social work. Statistically significant differences were found between pre and post-tests, t (38) = -9.281, p = 0. Results suggest that an evidence-based training that follows the core competencies and includes practical exercises, increases the knowledge and intervention skills of mental health professionals in the assessment and management of suicide risk.

Palabras clave : suicide; training; competencies; assessment and management; mental health professionals.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons