SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número20MATRICES DE TRANSICIÓN EN EL ANÁLISIS DEL RIESGO CREDITICIO COMO ELEMENTO FUNDAMENTAL EN EL CÁLCULO DE LA PÉRDIDA ESPERADA EN UNA INSTITUCIÓN FINANCIERA COLOMBIANAALGORITMO FONÉTICO PARA DETECCIÓN DE CADENAS DE TEXTO DUPLICADAS EN EL IDIOMA ESPAÑOL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Ingenierías Universidad de Medellín

versión impresa ISSN 1692-3324versión On-line ISSN 2248-4094

Resumen

ZAPATA-JARAMILLO, Carlos; GONZALEZ-CALDERON, Guillermo  y  RIVERA, Darliana. PoV-GAME: VIEWPOINTS THROUGH GAMES. Rev. ing. univ. Medellín [online]. 2012, vol.11, n.20, pp.115-126. ISSN 1692-3324.

Information for software applications is delivered by the stakeholders. Software development projects need consistency as an important aspect of such information. In other words, agreement among the different viewpoints must be reached in order to be implemented in the project. Well-known teaching methods try to create capabilities in this field, but they fail in reinforcing them in practice, which is commonly used for teaching in this field. Therefore, in this paper we propose ''PoV GAME'' a new way of ''play-to-learn''. We aim the reinforcement of some basic concepts about software engineering such as consistency in the information handled throughout the project, and the importance of viewpoints in the software product development. Subsequently, we analyze the results obtained after holding the game in several groups of students.

Palabras clave : Educational games; software development; learning; viewpoints; traceability.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons