SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número1El calcio en el desarrollo de alimentos funcionalesLos objetivos de desarrollo del milenio (ODM) de las naciones unidas: ¿en dónde estamos y para dónde vamos?. Fuente de inspiración para priorizar las labores desde la academia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Lasallista de Investigación

versión impresa ISSN 1794-4449

Resumen

ARIAS CAMPOS, Rosa Ludy; AYALA RENGIFO, Martha Leonor  y  DIAZ MEZA, Cristhian James. Consequences of moral Kohlberg's moral development levels in higher education. Rev. Lasallista Investig. [online]. 2011, vol.8, n.1, pp.117-125. ISSN 1794-4449.

This article aims to talk about the relation between human rights and human development, to locate, within this framework, the role of the right to education and some of its main challenges. The necessity of advancing in a more explicit and effective correlation between rights, education and development makes necessary a wider analysis of the subject's basis and proposals for new focuses, strategies and education management styles, in order to achieve the goal. The reflection proposed in this text is developed into three stages: The first describes the aspects contained by the state and the society; The second introduces some considerations to be regarded about the role human rights have in human development and the third identifies some tensions and perspectives ofthe right to education within the human development and human rights' frameworks.

Palabras clave : Right to education; human development; freedom; capabilities; human rights.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons