SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2El realismo Davidsoniano: una posibilidad en medio de la discusión realismo-antirrealismo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Lasallista de Investigación

versión impresa ISSN 1794-4449

Resumen

SANCHEZ UPEGUI, Alexánder Arbey. Academic literacy: reading and writing frm disciplines and research. Rev. Lasallista Investig. [online]. 2016, vol.13, n.2, pp.200-209. ISSN 1794-4449.  https://doi.org/10.22507/rli.v13n2a18.

This is an article to reflect, and it comes from a research work in which some considerations about writing in the university environment using academic literacy and notions such as writing throughout the curricula and the disciplines and the speech genres as bases. The context of the reflections are the difficulties to write expressed by graduate students and researchers during a workshop-seminar developed between 2011 and 2016 about academic research writing, a proposal that came from the research activities applied in the Linguistics PhD program

Palabras clave : academic literacy; writing throughout the curricula and the disciplines; speech genres.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons