SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1Efectos de una simetría facial alta, media y baja en un condicionamiento clásico de actitudes hacia logosEl involucramiento como expresión de la orientación hacia la promoción o prevención índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diversitas: Perspectivas en Psicología

versión impresa ISSN 1794-9998

Resumen

ERAZO SANTANDER, Óscar A.. Identification and description of school bullying in institutions in the municipality of Popayan. Divers.: Perspect. Psicol. [online]. 2016, vol.12, n.1, pp.55-72. ISSN 1794-9998.  https://doi.org/10.15332/s1794-9998.2016.0001.04.

he goal was to describe school bullying is identified and described in a sample of 1300 students, 513 parents and 81 teachers from five schools in Popayán, Colombia. We used quantitative methodology to describe and analyze in terms of relative frequencies with SPSS. Results show a 44% prevalence of school bullying, through punches, kicks, theft of school materials, and psychological intimidation in 70%, including yelling at peers, name-calling, coercion, threats and exclusion. 35.1% of the teachers and 31.4% of the parents regard the situation as significant, and 71.6% consider that a reflection on the subject is needed.

Palabras clave : brain activity; attention; alcohol; bci (Brain Control Interface).

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )