SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número21Construcción y validación de un instrumento para medir las competencias ciudadanas en estudiantes universitariosImpacto de la asesoría del programa Cree para Cálculo I índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Zona Próxima

versión On-line ISSN 2145-9444

Resumen

ROMO GUERRON, JOSÉ LUIS. The high speed networks in the teachers education programs. Zona prox. [online]. 2014, n.21, pp.98-111. ISSN 2145-9444.

With RENATA's arrival in Colombia, and specifically to San Juan de Pasto, opportunities of progress come to the professional training by working with the academic networks and cooperative work that help the interinstitutional integration. It is essential to diagnose the conditions in which the teachers education programs are, in order to access these opportunities. Visiting the universities that offer those programs, interviewing the teachers, and analyzing the relevant categories show a discouraging reality. It is a priority to design a strategic plan and to construct educational experiences through the use of ICT in education programs.

Palabras clave : technology; educational technology; educational resources; teaching practice; ICT implementation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )