SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25Aprender a Aprender en un modelo de competencias laboralesEl contexto, elemento de análisis para enseñar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Zona Próxima

versión On-line ISSN 2145-9444

Resumen

QUINTERO ARRUBLA, Sonia Ruth; GALLEGO HENAO, Adriana María; RAMIREZ ROBLEDO, Libia Elena  y  JARAMILLO VALENCIA, Bairon. The context: an element of analysis for teaching. Zona prox. [online]. 2016, n.25, pp.22-33. ISSN 2145-9444.  https://doi.org/10.14482/zp.22.5832.

Abstract This article is the result of a research named "Knowing and Doing of Early Childhood Teachers in Relation with the Intervention Processes, ‘the case of Fundación Fan, Stage II". It sets some reflections about the integral education of kids and places in doubt the emphasis on the cognitive matter. It also takes into consideration three aspects; the child profile in preschool, the way they learn and the educational and pedagogical intervention processes, in correspondence with the training which early childhood teacher must welcome during higher education. We conclude that the Licensed graduate with deficiencies related to the theoretical and practical domain, aspects that should encourage FAN for these accompaniment to develop a comprehensive early childhood.

Palabras clave : ambience; learning; dimensions; Childhood; teacher; expressive languages.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons