SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25El contexto, elemento de análisis para enseñarEl desarrollo de la competencia intercultural a través de un aprendizaje significativo en docentes de idiomas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Zona Próxima

versión On-line ISSN 2145-9444

Resumen

ARIAS, María Alejandra  y  TOLMOS SAPONARA, Daniel. The metaverbal activity in teaching oral argumentation to thrid grade children. Zona prox. [online]. 2016, n.25, pp.49-69. ISSN 2145-9444.  https://doi.org/10.14482/zp.22.5832.

Abstract The study arose from our interest in promoting critical contextualization of language pedagogy and didactics as informed by the theories adopted within the line of research "Sistemas didácticos en el campo del lenguaje", followed by the Master In Education at the Pontificia Universidad Javeriana in Bogotá, Colombia. This project pursued two aims: a) implementing a methodological sequence (oriented by a didactic sequences approach) based on the concept of metaverbal activity as an organizer of discourse that can improve children´s oral expression, and b) fostering an authentic use of argumentation within real-life communication situations.

Palabras clave : argumentation; didactic sequence; metaverbal activity; orality.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons