SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número26La razón sensible en la educación científica: las potencialidades del teatro para la enseñanza de las cienciasLas listas en el aprendizaje inicial de la escritura índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Zona Próxima

versión On-line ISSN 2145-9444

Resumen

OSORIO VILLEGAS, Margarita. The curriculum: Approaching perspectives to its comprehension. Zona prox. [online]. 2017, n.26, pp.140-151. ISSN 2145-9444.  https://doi.org/10.14482/zp.26.10205.

This paper presents five possible, but not exclusive, perspectives about curriculum, attending to the inquiry on what curriculum is and which its nature is. The main outcome of the discussion leads to conclude that to delimit the curriculum concept is to restrict its complexity and its importance as a social practice, specifically in the field of educational practice, in the way which expresses the relation between school and society, theory and practice and the role of the participants of the educational institutions.

Palabras clave : Curriculum; programme; educational practice.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )