SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.89 número especial 222Percepción estudiantil sobre el uso de metodologías no tradicionales en la enseñanza de la ingenieríaExperiencias y propuestas para la enseñanza a distancia de dos asignaturas optativas, del área de materiales, a estudiantes de ingeniería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


DYNA

versión impresa ISSN 0012-7353versión On-line ISSN 2346-2183

Resumen

MONTESINOS-GONZALEZ, Salvador. Continuous improvement of a postgraduate course in Mexico applying the QFD. Dyna rev.fac.nac.minas [online]. 2022, vol.89, n.spe222, pp.106-114.  Epub 22-Sep-2022. ISSN 0012-7353.  https://doi.org/10.15446/dyna.v89n222.101794.

The objective of this research is focused on developing the Quality Function Deployment (QFD) as a continuous improvement methodology for a postgraduate program taught at a Higher Education Institution (HEI) in Mexico, from an educational quality management approach, which is based on meeting the needs and requirements of all the actors involved in the program, in order to improve the quality of the service offered from the educational point of view. Areas of opportunity were identified for appropriate and timely decision-making by the corresponding authorities, generating as a result a holistic and comprehensive improvement model proposed for the case study that can be used in other similar educational models.

Palabras clave : QFD; continuous improvement; graduate; improvement curriculum.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )