SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 número2La biblioteca pública, un lugar para la formación ciudadana: referentes metodológicos del proceso de investigaciónEvolución, tendencias y perspectivas investigativas en archivos: consideraciones sobre la configuración científica de la archivística índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Interamericana de Bibliotecología

versión impresa ISSN 0120-0976versión On-line ISSN 2538-9866

Resumen

MENESES TELLO, Felipe. Libraries and society: interpretation about the social vision of the libray science in the thought of Judith Licea. Rev. Interam. Bibliot [online]. 2010, vol.33, n.2, pp.315-336. ISSN 0120-0976.

The interpretive approach of the social vision of Mexican librarian Judith Licea was carried out in three spheres. 1. Libraries and excluding society, 2. Libraries and the including society, 3. Libraries and plural society. The thought of Judith Licea around these dimensions was configured using two schemes that go from the general to the particular. This analysis concludes that the social library science viewpoint of the author makes it possible to weave a series of categories associated to what today is called social librarianship. In like manner that the homogenous idea in the sphere of library and information services should be abandoned to open the way for the differentiated idea. The study also shows that the professional librarians have a big challenge in the formal, informal and continuous process of learning and teaching.

Palabras clave : libraries and society; excluding libraries; including libraries; plural libraries; multicultural libraries; social library science; Judith Licea.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons