SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número1Papel del bibliotecario público en la tradición educativa y cultural de Medellín, 1870 - 1950Propuesta de un modelo de medición para los procesos de la Gestión del Conocimiento en organizaciones de información índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Interamericana de Bibliotecología

versión impresa ISSN 0120-0976versión On-line ISSN 2538-9866

Resumen

DE LA VEGA, Aurora  y  ARAKAKI, Mónica. Pre-professional practices in the professional training of the Information Science: the case of Pontificia Universidad Católica del Perú (PUCP). Rev. Interam. Bibliot [online]. 2011, vol.34, n.1, pp.77-86. ISSN 0120-0976.

The objective of the study was to obtain a general view of the pre-professional practices in the Information Sciences Specialty of Pontificia Universidad Católica del Perú (PUCP) and to verify in what measure, the knowledge and skills acquired by the students during their formation, find an adequate space for their application in practice centers. The study analyzed the practice files for the period 2001-2010 and it found that these are done, mostly, in non-profit organizations that are part of the educative, cultural, and social studies fields, with printed collections and in public service tasks, and information organization. There are comments on the need to take measures to increase the visibility of the career in the working market and about the role of the practices in this purpose.

Palabras clave : information professionals; professional training; curriculum; practice work; work market; Pontificia Universidad Católica del Perú.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons