SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número2Lenguajes de diferencia en el Imperio portugués. La difusión de "casta" en la IndiaEsclavitud pública, formación racial y la pugna por el honor en la Nueva Orleans francesa, 1718-1769 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anuario Colombiano de Historia Social y de la Cultura

versión impresa ISSN 0120-2456

Resumen

LAFONT, ANNE. Fabric, Skin, Color: Picturing Antilles' Markets as an Inventory of Human Diversity. Anu. colomb. hist. soc. cult. [online]. 2016, vol.43, n.2, pp.121-154. ISSN 0120-2456.  https://doi.org/10.15446/achsc.v43n2.59074.

The confrontation of West Indies' variegated and mixed-race populations with painting's material (canvas and pigments) and the human classificatory systems proper to the era of Encyclopédie's illustrations prove to be, regarding race and racialization process, a notably interesting research field. Yet, until today, the idea of early modern Caribbean painting has not been raised as such; this is therefore what I propose to study in this article. Indeed, Caribbean painting by means of figurative inventiveness and because of its grounding in the geographical, political, and historical specificity of racial and cultural archipelago, created an original pictorial inventory of human diversity.

Palabras clave : (Author) Caribbean painting; human diversity; colonial markets; (Thesaurus) race; culture, art history.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons