SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número68Calidad de la educación pública y logro académico en Medellín 2004-2006. Una aproximación por regresión intercuartilVersión real y versión monetaria de una economía de mercado artesanal índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lecturas de Economía

versión impresa ISSN 0120-2596

Resumen

TOBON, David; VALENCIA, Germán; RIOS, Paul  y  BEDOYA, John Fredy. Hierarchical Organization and School Academic Achievement in Medellin: An Analysis from the Educational Production Function. Lect. Econ. [online]. 2008, n.68, pp.145-173. ISSN 0120-2596.

In this paper we are interested in investigating the student's performance in the ICFES test in Medellin, taking into account different inputs and the interaction between these inputs and outcomes. We characterize the teaching process by assuming that it could be described by an academic achievement production function and considering the educational hierarchical organization. We use the information contained in a survey applied to 732 teachers and 105 principals. Additionally, this survey contains information about the relationship between students, parents, teachers and principals. Our results suggest that academic achievement is improved by introducing institutional changes; which, in turn, strength the commitment of the actors involved in the educational process, as well as the quality of the initial condition among the students.

Palabras clave : economics of education; production function; hierarchical arrangement; quality and efficiency educational.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons