SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número73Diseño de estrategias óptimas para la selección de portafolios, un análisis de la ponderación inversa al riesgo (PIR) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lecturas de Economía

versión impresa ISSN 0120-2596

Resumen

ALVAREZ, Andrés  y  HURTADO, Jimena. Pros and Cons of Teaching and Research in the History of Economic Thought Today. Lect. Econ. [online]. 2010, n.73, pp.275-301. ISSN 0120-2596.

This article intends to rebut the arguments against teaching and research in the history of economic thought, thus, highlighting its relevance in the academic formation of future economists. In a moment where economics has been questioned for its inability to provide answers and for its fascination with measurement and technique, we believe it is time to advocate and promote history of economic thought as a field of reflection, criticism and introspection. A field that shows future economists that economics is a process and not a product, providing them with the necessary insights to participate actively in the ''extended present'' of their discipline.

Palabras clave : History of Economic Thought; teaching; research; economic theory.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons