SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número1DE LA MÁQUINA QUE SE REPARA, AL DOLOR QUE HABITA LO CORPÓREO. EXPERIENCIAS Y SIGNIFICADOS DEL DOLOR EN PACIENTES DE UN HOSPITAL DE ALTA COMPLEJIDAD EN MEDELLÍN, COLOMBIAREALIZACIÓN ACADÉMICA, DIVERSIDAD Y DESIGUALDAD: UNA APROXIMACIÓN A LA ANTROPOLOGÍA ACADÉMICA COLOMBIANA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Maguare

versión impresa ISSN 0120-3045

Resumen

MENDEZ, ROCÍO DEL PILAR. HERITAGE, CITY AND EDUCATION: CONCEPTUAL CONSIDERATIONS ON THE ROLE OF THE MUSEUMS IN CITIZENSHIP FORMATION. Maguare [online]. 2022, vol.36, n.1, pp.101-125.  Epub 12-Ene-2023. ISSN 0120-3045.  https://doi.org/10.15446/mag.v36n1.100871.

This article conceptually problematizes the educational practices inherent in heritage actions and their orientation towards the formation of citizenship. It identifies two dimensions of citizenship, one as an expression of civility and the other as a manifestation of responsible knowledge. Heritage operates in the field of cultural transmission as exemplified in the context of the city. The anthropological dimension of museums is made explicit in connection to educational practices around heritage and citizenship as references of cultural memory and devices for the representation and generation of identity traits.

Palabras clave : city; citizenship; heritage education; museums.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )