SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.47 número2Revisión jurídica de las consecuencias civiles, penales y administrativas por la vulneración del consentimiento informado en la actividad médica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Colombian Journal of Anestesiology

versión impresa ISSN 0120-3347

Resumen

DIAZ-GUIO, Diego Andrés  y  RUIZ-ORTEGA, Francisco Javier. Relationship among mental models, theories of change, and metacognition: structured clinical simulation. Rev. colomb. anestesiol. [online]. 2019, vol.47, n.2, pp.113-116.  Epub 01-Mayo-2019. ISSN 0120-3347.  https://doi.org/10.1097/cj9.0000000000000107.

Learning is a change in the way of thinking that lasts over time and allows for solving problems; on the other hand, education based on structured clinical simulation is a pedagogic mediation between the classroom and clinical practice, which allows experience, reflection, monitoring, control, and restructuring of thought, which can contribute to deep and lasting learning. It is desirable that students, both undergraduate and graduate, are given the opportunity to be trained under structured simulation.

Palabras clave : Simulation Training; Models; Psychological; Metacognition; Models; Educational; Formative Feedback.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )