SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número2LA INFLUENCIA DEL TEXTO LITERARIO EN EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA: DE LA TEORÍA A LA PRÁCTICADESARROLLO DE LA SINTAXIS, ARGUMENTACIÓN Y ORIENTACIONES EN LA ENSEÑANZA DE LA LENGUA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Forma y Función

versión impresa ISSN 0120-338X

Resumen

MONSALVE UPEGUI, María Elicenia; CHAVERRA FERNANDEZ, Dora Inés  y  BOLIVAR BURITICA, Wilson. CHARACTERIZATION AND EVALUATION OF THE REASONABLENESS SKILL IN WRITTEN PRODUCTION OF MULTIMODAL TEXTS. Forma funcion, Santaf, de Bogot, D.C. [online]. 2015, vol.28, n.2, pp.111-133. ISSN 0120-338X.  https://doi.org/10.15446/fyf.v28n2.53543.

This article aims at presenting the results obtained from the characterization and evaluation of the reasonability skill present in the production of argumentative texts with multimodal discursive features. Arguing in school and multimodal writing constitute the theoretical framework. A qualitative approach, based on an ethnographic design, specifically microethnography, was used in the research. A group of 35 seventh grade students was sampled from a public educational institution in the city of Medellin, Colombia. Findings indicate that students presented plausible reasons in their texts, and they incorporated modes of representation to strengthen and validate their arguments, supported by images, videos or website links, which keep a semantic and consistent relation with the text developed.

Palabras clave : Argumentation; evaluation; writing; multimodality; skill reasonableness.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons