SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.40 número1Taller de diseño de una pauta de evaluación de trabajos escritos desde la perspectiva de alfabetización académica: estudio de casoPercepción del lector bilingüe sobre la equivalencia en la traducción de unidades fraseológicas. Estudio empírico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

ARIAS, Clara Inés; MATURANA, Liliana María  y  RESTREPO, María Isabel. Evaluation in foreign language learning: towards fair and democratic practices. Leng. [online]. 2012, vol.40, n.1, pp.99-126. ISSN 0120-3479.

The lack of congruence found between evaluation and pass/fail decisions in foreign languages was addressed in this interinstitutional action research project through the consolidation of a collaboratively designed Evaluation System. The implementation of the System in English beginner courses of three adult extension programs, revealed that variety in evaluation types and forms, rigor and systematicity, and the meticulous design of evaluation instruments, forms, and tasks made evaluation practices fair and democratic and benefited students, teachers, and institutions

Palabras clave : evaluation in foreign language learning; formative evaluation; summative evaluation; democracy; fairness.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )