SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número74¿Quiénes eligen carreras en educación en Colombia?: Caracterización desde el desempeño en las pruebas Saber 11º¿Están las bibliotecas públicas mejorando la calidad de la educación?: Cuando la provisión de bienes públicos no es suficiente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Desarrollo y Sociedad

versión impresa ISSN 0120-3584

Resumen

VELASCO RODRIGUEZ, Tatiana. To Build or to Teach?: The Impact of the Megacolegios on Performance in Saber 11° Standardized Test. Desarro. soc. [online]. 2014, n.74, pp.181-223. ISSN 0120-3584.  https://doi.org/10.13043/DYS.74.4.

Since 2004, the district of Bogotá has built massively schools of great capacity and infraestructure known as Megacolegios (Mega-schools). By 2010, the city counted with 42 new school which were built in the areas of the city with the highest demand for educational access. This paper uses matching techniques to measure the impact of the megacolegios in the students performance on the Saber 11° estandarized test. The results show that the megacolegios have no impact on the students performance. Nevertheless, The megacolegios do mitigate the negative relation between performance and some students characteristics like over age.

Palabras clave : Education quality; standarized test; school infrastructure.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )