SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.63 número175Poderes y solidaridad: Foucault en el colegio apostólico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Theologica Xaveriana

versión impresa ISSN 0120-3649

Resumen

SUAREZ MEDINA, Gabriel Alfonso et al. Religious Education for liberation at School: Key Elements. Theol. Xave. [online]. 2013, vol.63, n.175, pp.219-248. ISSN 0120-3649.

The answers to the questions on how original this religious educational proposal is and what is its difference with the mainstream religious education rely on the purposes, the dimensions and the subject of study that identify the religious education for liberation. Such elements will demonstrate ifmainstream religious teaching is evangelically emancipatory or not.

Palabras clave : pedagogía liberadora; teología de la educación; Religious education at school; liberal Pedagogy; Liberation Theology; Theology of Education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )