SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número65La educación superior. Caballo de troya: ¿gubernamentalidad o autonomía?Liberalismo y ascetismo protestante en la construcción de la ciudadanía en la Argentina de principios del Siglo XX índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

CANTARELLI, Andrea. Mechanisms for the alignment of education staff during the civil-military dictatorship in Uruguay (1973-1985). Rev. colomb. educ. [online]. 2013, n.65, pp.295-318. ISSN 0120-3916.

The institutions of teacher training and curriculum design were strategic areas in which the armed forces could promote a particular political-pedagogical project during the civil-military dictatorship in Uruguay. In this article the curriculum is analysed from a Foucauldian perspective as a tool of political-pedagogical power. The curriculum was put into practice in order to discipline, to govern, and to qualify or disqualify those who in this article will be called education staff.

Palabras clave : Curriculum; educational institution; device; subject; civil servants.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )