SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número66Los ambientes virtuales de aprendizaje: una revisión de publicaciones entre 2003 y 2013, desde la perspectiva de la pedagogía basada en la evidenciaEl constructo Enfoques de Aprendizaje: un análisis bibliométrico de las publicaciones en español en los últimos 20 años índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

GILBERTO HERNANDEZ, Oscar; JURADO, Hernán David  y  ROMERO, Yangdrox David. Analysis of hispano-american publications about ICT in schools and rural areas. Rev. colomb. educ. [online]. 2014, n.66, pp.105-128. ISSN 0120-3916.

The article presents a review of the publications on ICT in schools and rural areas of Latin America (2002-2012). The text includes four analytical sections: reflection and research, study subtopics, main consensus, and singularities. The documents reflect the concern for the current state of rural schools, the instrumentalization of ICT and limited support to their teachers. Promising conceptual advances were found, from different disciplines. The socio-educational transformation is conditional to the sectorial public policies. We recommend taking a position to understand the everyday culture of ICT in rural schools.

Palabras clave : Hispano-America; rural education; rural school.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )