SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número79Papel del docente y de la escuela en el fortalecimiento de los proyectos de vida alternativos (PVA)Hablar sobre el pasado: efectos de una experiencia educativa en memoria histórica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

GARCIA-VERA, Nylza Offir. Education, Historical Memory and School: Contributions to a State of the Art. Rev. colomb. educ. [online]. 2020, n.79, pp.135-170.  Epub 19-Dic-2020. ISSN 0120-3916.  https://doi.org/10.17227/rce.num79-8918.

This review article presents an overview of studies on historical memory In the field of education. Based on their description and analysis, the authors make some reflections about the place it has in school and in the educational processes of new generations. Furthermore, they identify four emphasis in these studies and proposals: memory in the framework of the teaching of social sciences and recent mory and its links with school and society; and artistic languages as pedagogica mediation for working with memory in school.

Palabras clave : education; memory; historical memory; collective memory.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )