SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número56Libre albedrío como concepto teológico-político¿Una “tercera vía” hacia el Realismo Científico? La propuesta pragmática de Anjan Chakravartty índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis Filosófica

versión impresa ISSN 0120-4688versión On-line ISSN 2389-9387

Resumen

MARGOT, Jean-Paul. Imitation Arts and Imitation of Art in Plato. Prax. filos. [online]. 2023, n.56, pp.79-100.  Epub 20-Abr-2023. ISSN 0120-4688.  https://doi.org/10.25100/pfilosofica.v0i56.12852.

An art whose essence is mimêsis, painting does not imitate, in a more or less “realistic” manner: the painter imitates reality, not as it is, but as it appears, he paints a phantasma, a simulation. Mimêsis considers the central question in Plato´s philosophy of the degrees of being: an imitation of appearance, painting moves away from reality and truth. Plato uses the concept of imitation to structure the system of essence and its reproductions.

Palabras clave : Philosophy of art; Mimêsis; Ontology; Painting; Imitative techniques.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )