SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número56El Ulises criollo y el destino manifiesto: la dialéctica del doble continente americano en América Latina y NorteaméricaLa cantaleta de la educación: The same Old Story índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Signo y Pensamiento

versión impresa ISSN 0120-4823

Resumen

AGRAY VARGAS, NANCY. Curriculum Development from a number of Critical Perspectives: a Cultural Construction. Signo pensam. [online]. 2010, vol.29, n.56, pp.420-427. ISSN 0120-4823.

The concept of curriculum has been viewed from two points of view. The first one is an abstract rational perspective, and the second one is based on cultural construction. On the one hand, this work analyzes the theoretical set-up of the latter, bearing in mind Habermas's cognitive interests theory, the critical theory of education by Carr and Kemmis, and the pedagogy of the oppressed by Freire, all of them summarized by Shirley Grundy. On the other hand, it analyzes the contributions by action research and negotiation as facilitators of critical and participatory curriculum construction.

Palabras clave : Curriculum; Critical perspectives; Cultural construction; Emancipating curriculum; Action research; Negotiation; Curriculum; Intercultural Education..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons