SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2En búsqueda de un cuidado universal y culturalRed de Estudiantes de Enfermería de América Latina y El Caribe: descripción y análisis del trabajo en red índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307versión On-line ISSN 2216-0280

Resumen

JARA CONCHA, Patricia  y  STIEPOVIC BERTONI, Jasna. Shool of nursing competency-based curriculum. Invest. educ. enferm [online]. 2007, vol.25, n.2, pp.122-129. ISSN 0120-5307.

We analyze the impact of higher education on the society and its fitting within a globalized world and discuss some notions regarding nursing education particularly at the graduate level in the current context driven by the education-production paradigm. We present a critical analysis of the components of a competence-based curriculum for a master of nursing program and discuss its implications for both work and academic contexts. Finally, we propose three basic competences for nursing graduate education based on three key dimensions of knowing: including to know, to know how and to know being.

Palabras clave : Professional competence; nursing graduate; higher education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons