SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número3Aplicación del proceso de atención de enfermería en cuidados intensivosConocimientos, actitudes y percepciones de enfermeros y estudiantes de enfermería hacia VIH/Sida índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307versión On-line ISSN 2216-0280

Resumen

ZAVARESE DA COSTA, Valdecir; CEZAR-VAZ, Marta Regina; SILVEIRA CARDOSO, Leticia  y  DE SOUZA SOARES, Jorgana Fernanda. Continuous education in the Family Health Program: a qualitative study. Invest. educ. enferm [online]. 2010, vol.28, n.3, pp.336-344. ISSN 0120-5307.

Objective. To analyze the continuous education in the work process spectrum of the Family’s Health Program in Brazil, through its performers, performing place, way of development and goal. Methodology. Qualitative study in which a semi structured interview was performed to 65 nurses. Results. Educational activities are conceived by the interviewed nurses as an action which goal is the work process qualification: either helping the nurse in his job or helping in the building of a propulsive health actions strength in several stages of action. Conclusion. With continuous education both the nurse and their work environment are qualified.

Palabras clave : education; continuing; workers; family health program.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons