SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número1La protección de los niños y adolescentes contra la violencia: un análisis de las políticas públicas y su relación con el sector salud índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307

Resumen

AGUERO CARO, Magdalena. The need for a phenomenological perspective on caring in the nursing curriculumLa necesidad de una perspectiva fenomenológica acerca del cuidado en el currículo enfermero. Invest. educ. enferm [online]. 2013, vol.31, n.1, pp.142-145. ISSN 0120-5307.

Herein, we reflect upon the incorporation of the phenomenological perspective of caring to the nursing curriculum, bearing in mind the multi-referential orientation nursing research has been adopting in recent decades. We addressed the relevance of the perception and subjective interpretation nurses and users make of the process they are experiencing in a caring relationship as a phenomenological experience. Knowing and understanding the complexity of the world of meanings, both one's own as well as that of another, will facilitate in students the possibility to provide caring situated within a meeting space between these two subjective worlds.

Palabras clave : Nursing Care; Knowledge; Curriculum.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )