SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número2Cansancio del rol de cuidador: estudio binacional de validación de contenidoUtilización de aplicativos digitales en la enseñanza del cálculo de medicamentos para enfermería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307

Resumen

CAMPOS DANIEL, Jéssica; DIAS REIS PESSALACIA, Juliana  y  LEITE DE ANDRADE, Ana Flávia. Interdisciplinary debate in the teaching-learning process on bioethics: academic health experiences. Invest. educ. enferm [online]. 2016, vol.34, n.2, pp.288-296. ISSN 0120-5307.  https://doi.org/10.17533/udea.iee.v34n2a08.

Objective.The study aimed to understand the health of student experiences to participate in interdisciplinary discussions in bioethics and know the contributions of interdisciplinary methodological resource for the teaching-learning process at graduation. Methods. Descriptive study of qualitative approach in a public higher education institution of Divinópolis, Minas Gerais, Brazil. Results. Three categories of analysis were identified: ''active methodologies in the training of a professional critic,'' ''interdisciplinary debate as facilitator reflection of bioethics'' and ''feelings and attitudes caused by the interdisciplinary debate.'' Discussion. There was a lack of approach of bioethical contents in the health curriculum, and the adoption of active methodologies provides a better reflection in bioethics, but that requires changing paradigms of teachers and educational institutions.

Palabras clave : bioethics; interdisciplinary communication; teaching; education, higher.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés | Portugués     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons