SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número69DESARROLLO COGNITIVO Y EDUCACIÓN FORMAL: ANÁLISIS A PARTIR DE LA PROPUESTA DE L. S. VYGOTSKYIMAGINACIÓN Y VOLUNTAD: REPENSAR LA EDUCACIÓN DESDE LA HERENCIA HUSSERLIANA DE LA FENOMENOLOGÍA EIDÉTICA DE PAUL RICŒUR índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Philosophica

versión impresa ISSN 0120-5323

Resumen

SANCHEZ BARBOSA, Diana Marcela  y  UNGER PARRA, Biviana. DIALOGUE AND PEDAGOGY IN SAINT AUGUSTINE’S DE ORDINE. Univ. philos. [online]. 2017, vol.34, n.69, pp.77-90. ISSN 0120-5323.  https://doi.org/10.11144/javeriana.uph34-69.dpdo.

The formation of the human being is a fundamental subject in Saint Augustine’s thinking. In his first works references to liberal arts are highlighted, and the dialogue form appears as a privileged vehicle of the educative process. In De Ordine, Saint Augustine represents a clear example of the interest and the appropriation of dialogue as a philosophical exercise, which has the double purpose of taking his listeners to the truth and to introduce the reader to the same dynamic.

Palabras clave : Saint Augustine; dialogue; De Ordine; Education; pedagogy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )