SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número2Síndrome de Hellp: RevisiónUna reflexión acerca del Modelo de Investigación Biomédica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Salud Uninorte

versión impresa ISSN 0120-5552versión On-line ISSN 2011-7531

Resumen

BADILLO ABRIL, Reynaldo. Applications and Strategies "Web 2.0" in Medical Education. Salud, Barranquilla [online]. 2011, vol.27, n.2, pp.275-288. ISSN 0120-5552.

Because of its high interactivity the Web 2.0 promotes greater participation in the management of content, leading to new collaborative applications on the Internet; a perspective that could significantly transform educational practices. Key elements of Web 2.0 include: Blogs, wikis, text editors on the Web, RSS aggregators, social bookmarking, podcasts, Web sites to share photos, presentations, microblogging, etc. The educational community needs to be aware of these technologies and their potential role in the processes of learning / teaching in the field of medicine. In this paper, we review the most common tools of Web 2.0, experiences on their use in medical education and some recommendations for use in virtual learning environments.

Palabras clave : Web 2.0; web application; Internet; medical education; e-learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons