SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número78LOS NOMBRES DEL TUBÉRCULO PAPA EN EL QUECHUA DE PAMPACORRAL: HACIA UN ENFOQUE COGNITIVO EN EL PROCESO DE NOMINACIÓNLA INVESTIGACIÓN DE LA LECTURA DIGITAL EN L2 PARA CRITICAR Y RESUMIR: LA INFLUENCIA DE LA CAPACIDAD DE LA MEMORIA DE TRABAJO Y DEL PROPÓSITO DE LECTURA EN EL USO DE ESTRATEGIAS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

GRANADOS ROBLE, Diana Carolina  y  LONDONO VASQUEZ, David Alberto. CRITICAL READING: AN OVERVIEW FROM THE CLASSROOM IN A HIGH SCHOOL OF TUNJA, COLOMBIA. Linguist.lit. [online]. 2020, n.78, pp.297-319.  Epub 12-Nov-2021. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n78a12.

This paper shows the results of an investigation whose objective was to strengthen the levels of critical reading of 9th grade students in a public school in Tunja (Colombia) in 2017. Thus, a diagnostic test was carried out, which allowed the design of pedagogical workshops and the implementation in the lessons. Subsequently, the results obtained in the diagnosis were compared with the final test and six participants of the 24 who took both were followed up. The results were positive given that the participants strengthened their critical reading levels and evidenced the development of capacities against textual properties.

Palabras clave : textual comprehension and production; high-school students; critical reading; pedagogical workshops.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )