SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número83Focalización prosódica en el español de Medellín y Apartadó: factores sociales para su comprensiónColaboración interdisciplinar: estrategia de formación docente en escritura en la universidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

ROJAS GARCIA, Ilene. Psycholinguistics in the Training of Spanish Language Teachers: An Approach from Discursive Genres. Linguist.lit. [online]. 2023, n.83, pp.165-188.  Epub 14-Jun-2023. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n83a07.

Psycholinguistics is essential within the training curriculum for teachers of the Spanish Language, as long as it emphasizes the study of the processes of textual comprehension and production. In this sense, the present study examines two pertinent discursive genres to be included as study material in the university classroom of this subject, for which functional systemic linguistics is used as a theoretical and methodological framework. The result is the description of the thematic nuclei and the linguistic structure of research articles in the area, from which the guidelines for a didactic intervention are established.

Palabras clave : psycholinguistics; degree in Spanish Language Education; systemic functional linguistics; discourse genre; reading comprehension.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )