SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número1Influencia de la transferencia de calor en el comportamiento de un flujo bifásico en ductos terrestres de petróleo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ingeniería e Investigación

versión impresa ISSN 0120-5609

Resumen

PIANCASTELLI, L  y  FRIZZIERO, L. The installation of a common rail diesel engine on a light helicopter of the eurocopter EC120 class. Ing. Investig. [online]. 2016, vol.36, n.1, pp.6-13. ISSN 0120-5609.  https://doi.org/10.15446/ing.investig.v36n1.46221.

A feasibility study for the installation of a CRDID (Common Rail Direct Injection Diesel) on a light helicopter is introduced. The total mass available for the CRDID is evaluated starting from fuel consumption and helicopter data. The conversion of an automotive unit was discarded to excessive mass and excessive costs of the conversion. A derivative of an automotive engine was then considered. This solution proved to be feasible. The installation of the new CRDID was then studied. The turbocharger and the cooling system were defined for the application. The result was the evaluation of the power plant installation mass that proved to be much lower than the maximum admissible. The installation is then possible.

Palabras clave : Helicopter; diesel; common rail.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons