SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1Siguiendo la ruta de comunidades de indagación en la enseñanza de inglésEstableciendo las bases para una metodología de enseñanza de lengua extranjera a partir del uso de video juegos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

GUERRERO, Mario. Motivation in Second Language Learning: A Historical Overview and Its Relevance in a Public High School in Pasto, Colombia. How [online]. 2015, vol.22, n.1, pp.95-106. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.22.1.135.

Motivation has a significant role in the process of language learning. It is important to understand its theoretical evolution in this field to be able to consider its relevance in the learning and teaching of a foreign language. Motivation is a term that is commonly used among language teachers and language learners but perhaps many are not aware of the different theories related to this topic and their teaching implications. This essay is an attempt to understand motivation over the past forty years in the different theories associated with language acquisition. Finally, there is a personal comment on motivation and its relevance at a public high school in Pasto, Colombia.

Palabras clave : motivation; second language learning; second language teaching.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons