SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2La reacción afectiva de estudiantes de secundaria hacia las actividades de expresión oral en inglésEl uso de un enfoque basado en géneros lingüísticos para enseñar ensayos expositivos a estudiantes universitarios de pedagogía del inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

JIMENEZ, Maureyra; RODRIGUEZ, Caroll  y  REY PABA, Lourdes. Standardized Test Results: An Opportunity for English Program Improvement. How [online]. 2017, vol.24, n.2, pp.121-140. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.24.2.335.

This case study explores the relationship between the results obtained by a group of Industrial Engineering students on a national standardized English test and the impact these results had on language program improvement. The instruments used were interviews, document analysis, observations, surveys, and test results analysis. Findings indicate that the program has some weaknesses in terms of number of hours of instruction, methodology, and assessment practices that affect the program content and the students’ expected performance. Recommendations relate to setting up a plan of action to make the program enhance student’s performance in English, bearing in mind that the goal is not the students’ preparation for the test but the development of language skills.

Palabras clave : Common European Framework of Reference; curriculum; standardized tests; SABER PRO test; washback effect.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons