SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2El uso de un enfoque basado en géneros lingüísticos para enseñar ensayos expositivos a estudiantes universitarios de pedagogía del inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

SANCHEZ SOLARTE, Ana Clara  y  SANCHEZ SOLARTE, Andrés. From Therapy to Instruction: The Effect of Systemic Strategies on the Oral Performance of Foreign Language Learners. How [online]. 2017, vol.24, n.2, pp.160-178. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.24.2.393.

This paper reports the results of a group intervention based on strategies derived from the systemic therapy model-brief strategic therapy. These strategies aimed at decreasing the anxiety levels commonly found in oral performance tasks related to L2 learning. Thirteen students from different semesters who belonged to two foreign language teaching programs participated in four weekly 40-minute group sessions. The pre- and post-assessments suggest a meaningful reduction of anxiety levels (t = 8.978 p < 0.05; ES = 2.49). The results suggest that the application of the strategies is highly effective and beneficial for anxious L2 learners.

Palabras clave : Anxiety; foreign language anxiety; intervention strategy; oral performance.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons