SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2Análisis de necesidades para inglés con propósitos académicos: el caso de los asistentes de docencia en la Universidad de JartumUso de una estrategia de enseñanza sustentada en material audiovisual para el mejoramiento de la comprensión de instrucciones en niños que aprenden inglés como lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

PINZON CAPADOR, Sandra Viviana  y  GUERRERO NIETO, Carmen Helena. Living the Teaching Practicum Within Dichotomies: The Story From Within When Implementing ICTs in the English Language Classroom. How [online]. 2018, vol.25, n.2, pp.69-89. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.25.2.459.

This article reports the results of an introspective research conducted by a student-teacher and her advisor. Both met regularly over a period of one year and a half as part of the student-teacher academic work for the Research I class. As a result of their conversation the student-teacher and her advisor decided to document the former’s experience during her teaching practicum as she was trying to implement an innovation using m-learning in a public school in Bogotá. The analysis of data (narrative introspection, introspective interview, and lesson plans) shows that the student-teacher lived her teaching practicum within dichotomies in three dimensions we named negotiating between epistemologies, making up for logistic/technological flaws, and mending the self: between frustration and achievement.

Palabras clave : Innovation; practicum; pre-service teacher; technology.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )