SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2Viviendo la práctica docente desde las dicotomías: la historia desde adentro cuando se implementan TIC en el salón de clase de inglésImpacto de un programa de formación docente en el desarrollo de las clases de inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

ULLOA SALAZAR, Gemalli  y  DIAZ LARENAS, Claudio. Using an Audiovisual Materials-Based Teaching Strategy to Improve EFL Young Learners’ Understanding of Instructions. How [online]. 2018, vol.25, n.2, pp.91-112. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.25.2.419.

Conducted in a semi-public school in Chile, this action research study aims at determining the change in 18 English as a foreign language young learners’ performance regarding their understanding of instructions after being exposed to an audiovisual materials-based teaching strategy. With the use of a lesson observation report for assessing the way they follow instructions and a Likert scale to analyze their attitudes towards the strategy, findings show there was a positive change in their performances and that these learners regard this strategy as beneficial, which supports the belief that the inclusion of audiovisual aids benefits young learners when learning English.

Palabras clave : Audiovisual materials; modelling; young learners.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )