SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1Creencias y prácticas en la evaluación de lenguas: implicaciones para la literacidad en evaluación de lenguas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

JAIME OSORIO, María Fernanda; CAICEDO MUNOZ, Mabel Catalina  y  TRUJILLO BOHORQUEZ, Iván Camilo. A Radio Program: a Strategy to Develop Students’ Speaking and Citizenship Skills. How [online]. 2019, vol.26, n.1, pp.8-33. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.26.1.470.

This article reports on an action-research study which examined the impact of a radio program as a strategy to develop the speaking skills of a mixed course at a private institution in Colombia. Hence, data were collected from 18 students through tests, surveys, field notes, and interviews. The results indicate that there is an important relationship between the recording, broadcast, and reflection on a radio program and the development of students’ oral competence, their motivation for learning, the improvement of dialogue, and the coexistence of students.

Palabras clave : ELT; innovative practices; radio program; speaking; citizenship skills.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )