SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número51Aprendizaje: el imperativo de un nuevo orden económico y social para el desarrolloEducación religiosa pública y no confesional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pedagogía y Saberes

versión impresa ISSN 0121-2494

Resumen

VALENZUELA E., Carlos E.. Education in the Security era: the Decline of the Discipline. Pedagogía y Saberes [online]. 2019, n.51, pp.103-112. ISSN 0121-2494.

This research article presents a pedagogical reflection on the crisis of the concept of discipline in the contemporary school, increasingly aligned with a liberal regime due to of the phenomenon of deinstitutionalization that it is currently experiencing. In this order of ideas, the text begins with the description of the discipline category, revealing its weight in the constitution of the human; then, it characterizes its decline in school as a result of the setbacks that institutions suffer today within the framework of security societies and, finally, ends by presenting the effects of the era of the security in education and pedagogy, with its subsequent repercussions in education.

Palabras clave : pedagogy; habit; school; rule.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )