SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33Constructivist didactics practices: criteria for analysis and characterization¿Cuáles son las concepciones de los docentes de ciencias en formación y en ejercicio sobre el pensamiento crítico? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tecné, Episteme y Didaxis: TED

versión impresa ISSN 0121-3814

Resumen

REYES RONCANCIO, Jaime Duván  y  MARTINEZ, Carmen Alicia. Pedagogical Content Knowledge on Electric Field Teaching. Rev. Fac. Cienc. Tecnol. [online]. 2013, n.33, pp.37-60. ISSN 0121-3814.

This paper presents the results obtained from a doctoral thesis on Science Education entitled "Pedagogical Content Knowledge (PCK) in pre-service physics teachers: "the teaching electric field case" The qualitative methodological approach used allowed the application of a survey, a semi-structured interview and a content analysis of a lesson plan, all from a pre-service physics teacher during his practicum. Triangulation of information obtained from these instruments helped us characterize the PCK of teaching electric field, a process in which a progression hypothesis and the metaphors were used as reference.

Palabras clave : Pedagogical Content Knowledge; physics education; electric field.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )