SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número37Construcción de una hipótesis de progresión para el estudio de las concepciones de "Vida Silvestre"El ambiente digital en la comunicación, la actitud y las estrategias pedagógicas utilizadas por docentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tecné, Episteme y Didaxis: TED

versión impresa ISSN 0121-3814

Resumen

ORTIZ OCANA, Alexander. Teaching, Learning and Assessment: A Triadic Arrangement. Rev. Fac. Cienc. Tecnol. [online]. 2015, n.37, pp.87-108. ISSN 0121-3814.

During the development of the MODEPED research project: identification, characterization and preparation of a pedagogical model for public institutions of the Colombian Caribbean (Ortiz, 2013), funded by the University of Magdalena, after analyzing the implications of learning theories in contemporary pedagogical models and studying different classifications of pedagogical models, other pedagogical proposals are found. This article in itself is a description of socio-biological constructivism as a new learning theory. The arrangement teaching model -the twenty-first century emerging pedagogical model- is assessed. According to this model, learning, teaching and assessment make up a triadic arrangement.

Palabras clave : Socio-biological constructivism; emerging pedagogical model; arrangement teaching model; learning; teaching; assessment.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )